Dina sökningar

Hitta din kryssning - var, när eller med ett särskilt fartyg:

Checka in online

 

Regler och rutiner för din incheckning
För att få gå ombord på Royal Caribbeans fartyg, kräver de amerikanska myndigheterna att du har registrerat dina personuppgifter. För att göra ombordstigningen så smidig som möjligt rekommenderar vi att du checkar in online så tidigt som möjligt innan avresa och senast fyra vardagar innan. Vid en paketresa, inklusive flyg måste du checka in online senast 40 dagar före avresa. 

Alla resande till eller via USA måste ansöka om ESTA, det gör du på följande adress: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Checka in online - ha detta tillgängligt:  

  • Kryssningsinformation (bokningsnummer, namn på fartyg, avresedatum)
  • Fullständigt namn och passdetaljer för alla i resesällskapet (passnummer och utgångsdatum)
  • Information om transporter till och från kryssningen
  • Kontaktperson hemma vid eventuella nödfall
  • Kreditkort (om du planerar att betala med kreditkort ombord)


Detta måste du ha tillgängligt när du kommer till hamnen:

  • Pass (giltigt minst sex månader efter avslutad kryssning)
  • Kryssningsbiljett eller SetSail Pass (SetSail Pass får du när du har checkat in online) 
  • Kreditkort. Lite kontanter i USD är också bra att ha med. 


Klicka här för att börja Online Check-In

Se hjälpguide här


Vanliga frågor, Online Check-in


Jag får upp ett felmeddelande som säger att mitt passnummer redan är inskrivet i bokningen:

Kontrollera att du inte har satt in fel passnummer på en annan passagerare. Om detta är fallet, byt ut det passnummer som har hamnat fel. Prova att skriva in ditt passnummer igen.


Jag vill betala ombord för personer i en annan reservation:

Under steg 2 (Onboard expense account) kan du lägga till gäster I andra reservationer genom att använda funktionen “Lägg till personer från ett annat reservationsnummer”


Jag ska betala för en annan gäst ombord på skeppet men det står att de ska betala i kontanter på deras Set Sail pass:

Om du har registrerat ditt kreditkort för att betala för någon annan så står det automatiskt ”Kontanter” i deras Set Sail Pass. Deras konto kommer att bli betalt med det kreditkort som är registrerat.


Det står att jag ska betala kontant:

Om en annan gäst i reservationen betalar för dig med sitt kreditkort kommer det automatiskt att stå ”kontant” på ditt Set Sail Pass. Ditt konto ombord kommer att bli betalat med det kreditkortet som den andra gästen har registrerat.


Jag ska resa tillbaka från USA mer än åtta timmar efter kryssningen, men jag kommer att tillbringa tiden på flygplatsen. Vad ska jag skriva då?

Skriv in flygplatsens adress.


Vad borde jag välja av alternativen A och B, när jag fyller in informationen under ”Onboard expense account”.

Om du väljer alternativ A så betyder det att skeppet kommer att växla valutan från amerikanska Dollar till din valuta. Väljer du alternativ B så konverterar din egen bank valutan från Dollar till din valuta.


Jag kommer inte vidare från ”Onboard Expense account” sidan men jag har fyllt i allt.

Kom ihåg att läsa igenom avtalsvillkoren, scrolla ner hela vägen och markera att ni har läst dem. Vissa ”tablets” och pad´s har inte denna funktion. Vi rekommenderar då att ni fortsätter er incheckning på en stationär dator eller laptop.


Jag har fyllt i all information om mitt hotell, men kommer inte vidare.

Kom ihåg att även välja vilken stat som hotellet ligger i.


Kan jag betala med Diners Club?

Du kan betala med Diners Club ombord på skeppet, men tyvärr inte för själva kryssningsbokningen.


Måste jag fylla i passnumret till min nödkontakt?

Nej det behöver du inte. Sektionerna för Nödkontakten och passinformationen är två separata sektioner på samma sida.


Mina namn står i fel ordning i bokningen.

Ring oss på telefon 00 46 8-22 54 00. Om namnen inte är I rätt ordning enligt ditt pass kan du få problem med att checka in på flygplatsen eller i hamnen.


Jag kan inte skriva ut mitt ”Set Sail Pass”.

Checka att alla steg i online check in är gjorda.

Om du fortfarande har problem med att skriva ut det och du har bokat din kryssning genom en resebyrå så ska du kontakta dem och informera dem om att du inte kan skriva ut ditt ”Set Sail pass”. Har du gjort bokningen direkt med oss ta vänligen kontakt.


Jag kan inte logga in på Online check in:

- Kom ihåg att skriva in seglingsdatum. (Resedatum med flyg gäller inte)
- Online check in accepterar inte Nordiska bokstäver eller specialtecken (å, ä, ö bindelstreck etc) Dubbelkontrollera vad som står i din reservation. 


Phones (<768px) xs Tablets (≥768px) sm Desktops (≥992px) md Desktops (≥1200px) lg

På grund av ett tekniskt fel i vårt bokningssystem kan det förekomma fel prisangivelser för singelbokningar. Vid eventuell bokning gäller det pris som anges på den bokningsbekräftelse du mottar på e-post efter genomförd bokning. Vi beklagar detta och arbetar på att åtgärda problemet. Kontakta vår kundservice för korrekta priser på telefon 0200 88 01 55 (måndag-fredag kl. 09.00-17.00)